Fractievoorzitter Henk Righolt
“Tot uw dienst!”
Mijn naam is Henk Righolt. Ik ben geboren en getogen in Ede en inmiddels ruim 15 jaar woonachtig in het mooie Bennekom.
Ik ben getrouwd met Sietske en samen hebben wij vijf kinderen, een aantal kleinkinderen en sinds kort 2 kittens.
Als ondernemer ben ik al ruim 35 jaar werkzaam in de amusementsindustrie en horeca- makelaardij.
Voordat ik, namens GemeenteBelangen Ede, de raad in kwam was ik zeventien jaar voorzitter van de Horecabelangenvereniging Ede Centrum (O) en twee jaar penningmeester (O) van ons prachtige Openluchttheater en inmiddels ben ik meer dan vijfentwintig jaar voorzitter van de Biljartbond Ede(O). In mijn vrije tijd tuinier en fitness ik graag en golf af en toe (kost veel vrije tijd) en in de zomer rijd ik graag op m’n Harley.
De aankomende periode ben ik o.a. woordvoerder op de portefeuilles; Beheer Openbare Ruimte, Evenementenveiligheid, Ede Marketing, Integrale Veiligheid, Brandweer, Rampen & Calamiteiten, Euregio, Financiën, Economie, de Energietransitie, Grondzaken en Wonen. Als Fractievoorzitter van GemeenteBelangen Ede hoop ik, de komende periode, wederom mijn steentje bij te kunnen dragen aan een beter en mooier Ede.

